متغیرهای ناشناخته !

این آبگوشت کلم هم عجب غذای بی سرو تهی است ، یکی نیست به من بگوید که آخر پسر جان مگر مجبوری هر خوراکی ای را که برایت جدید است امتحان کنی بدون آنکه به عواقب هضمش فکر کنی !!!

بیستم دی ماه است و خبری هم از برف زمستانی نیست ، گله ای هم  ندارم ، حالا برای خوشایند من و اینکه برف را دوست دارم دلیلی نیست که برف ببارد ، آنهم در شهری که با ده سانتیمتر برف تمامیت سیستم حمل و نقلش به فنا می رود !اما بازهم  نا امیدانه پیش بینی هوا را نگاه می کنم …خیر خبری نه از برف هست ونه از باران . دیر وقت است و حوصله چای دم کردن ندارم،به چای کهنه دم غروب بسنده می کنم هرچه باشد حسابی جا افتاده است ! آنقدر که آدم پاک نشئه طعم تلخش می شود . چند روز پیش داشتم اسمم را در گوگل جستجو می کردم که متوجه مقاله ای شدم که به نام من در نشریه جهان صنعت در سال 1384 چاپ شده است ، هرچه فکر می کنم یادم نمی آید که مطلبی را با این عنوان نوشته باشم ! این روزها مرسوم است که برخی از اهالی علم مقاله ای از دیگری به نام خود چاپ می کنند …اما این فقره اش را ندیده بودم  کسی مقاله ای را که  اصلا» ننوشته ام به نامم چاپ کند .یادم باشد برای سردبیر جهان صنعت نامه ای بنویسم…

اسم مقاله ای که به نامم چاپ شده و من  ننوشته ام متغیر های ناشناخته است ! از همه چیز بگذرم این متغییرهای ناشناخته عنوان غریبیست برای یک مقاله ، همه در زندگی با همین متغییر های ناشناخته روبرو هستیم ، گاهی یک چیزهایی سرو کله اشان یک دفعه پیدا می شوند و تمام مفاهیمی را که به عنوان حقایق و قوانین مسلمی در ذهنمان شکل گرفته بود را بهم می ریزد حتی مرزهای سرخ ذهنمان را، فکرش را که می کنم گاهی گیج می شوم  از این متغیر های ناشناخته ، اما خُب چون جزو آدمهای خوشبین دسته بندی می شوم همه رویدادها را به فال نیک می گیرم و این شاید از این سرچشمه می گیرد که  خوب می دانم  که زندگی کلید undo ندارد ! پس دستهایم را در جیبم فرو می برم و قدم زنان به راهم ادامه می دهم و کوچه پس کوچه ای زندگی را سوت زنان  یکی یکی طی می کنم…سرو کله ات ناگهان  پیدا می شود، درست در کنار آن دیوار که پیچکی سبزش کرده است …حالا تو هم یکی از آن متغیرهای ناشناخته هستی… 

 

این آهنگ را  از اینجا دانلود کنید و لذت ببرید. (Hello/Shakespears Sister)

صبح گاه بیدارشدم و خیابانها پر از ماشین ها بود

همه روشن و براق انگار که همین الان از مریخ آمده بودند

و من از شب پیش مست و خراب بودم

روزنامه فروش تیتر روزنامه ها را فریاد می زد:

جنگ دیگری آغاز شده و پول ملی (پوند) ضعیف شده است !

به من بگویید که در مورد آخرین ترس خوانده اید ؟

ما شماره های خوش شانسی هستیم و نام های ما منسوخ شده اند

چرا من احساس تلخی میکنم وقتی که باید احساس شیرینی بیشتری کنم

سلام،سلام ، رادیوت رو روشن کن

آیا کسی اون بیرون هست ؟

کمکم کنید آهنگم را بخوانم

لا لا لا …زندگی چیز غریبیست

همینکه فکر می کنید آموخته اید که چگونه باهاش کنار بیایید از دست رفته است 

صبح بیدار شدم درحالی که سرگشته بودم

و دنیای زیبای دیگری برای نژاد انسان بود

کلمات معنی کمتری میدادند و همه چیز سورئال شده بود

باید بروم پیش دوستانم و بگویم چه چیزی حس می کنم

اگر عسل را مزه کنم شیرین خواهد بود ؟

باید با دستانم غذا بخورم یا پاهایم ؟

آیا واقعا» کسی گوش می دهد وقتی  صحبت می کنم ؟

یا مجبورم همه اش را هفته بعد برایشان تکرار کنم ؟

سلام ، سلام ، رادیو ات را روشن کن

آیا کسی آن بیرون هست ؟

….

  • woke up this morning and the streets were full of cars
  • all bright and shiny like they’d just arrived from mars
  • and as i stumbled through last nights drunken debris
  • the paperboy screamed out the headlines in the street
  • another war and now the pound is looking weak
  • and tell me have you read about the latest freak?
  • we’re bingo numbers and our names are obsolete
  • why do i feel bitter when i should be feeling sweet
  • hello, hello turn your radio on
  • is there anybody out there?
  • help me sing my song
  • la la la life is a strange thing
  • just when you think you learned how to use it
  • it’s gone
  • woke up this morning and my head was in a daze
  • a brave new world has dawned upon the human race
  • where words are meaning less and everything’s surreal
  • gonna have to reach my friends to find out how i feel
  • and if i taste the honey is it really sweet
  • and do i eat it with my hands or with my feet?
  • does anybody really listen when i speak
  • or will i have to say it all again next week
  • hello, hello turn your radio on
  • is there anybody out there?
  • help me sing my song
  • hello, hello turn your radio on
  • is there anybody out there?
  • tell me what went wrong
  • la la la life is a strange thing
  • life is a strange thing
  • hello, hello turn your radio on
  • is there anybody out there?
  • help me sing my song
  • la la la life is a strange thing
  • just when you think you learned how to use it
  • it’s gone.
About this entry