بازگشت

باران تهران

زمستان هم آمد ..حتی به پاییز مهلت نداد که کوله بارش را سر فرصت و حوصله جمع کند ، خب خیلی هم بد نیست آنهم برای من که فصل زمستان را دوست دارم ،از سفر طولانی که برگشتم و به محض خارج شدن از در ترمینال فرودگاه ، سوز سرما به من گفت که این هوای سرد و خشک تهران است ، به دلیلی که هیچوقت سعی نکردم کشف کنم شیفته این هوا هستم ، حقیقت را بگویم سلیقه آب و هوایی عجیب وغریبی دارم و ترکیب های خشک بیابانی با روزهای گرم و شبهای سرد را دوست دارم و اگر قرار باشد محل زندگی خودم را آزادانه انتخاب کنم ، صحرای نوادا در آمریکا را انتخاب می کنم ، به سبب روزهای گرمش و شبهای بسیار سرد!! و البته باران های غافلگیرانه اش، خب این هم بر می گردد به سلیقه کج و معوج من

ایران که رسیدم انگار اینجا آب از آب تکان نخورده بود به روش غریبی که زمان اینجا متوقف شده است ، به خانه که رسیدیم ، اول سری به گلدان ها زدم …بوته های رز تراس کوچک آخرین گلهای پاییزی خودشان را داده بودند و آماده خواب زمستانی می شدند ، گلدانهای داخل خانه هم حالشان کمابیش خوب بود ، همستر ( اسمش داداش بزرگه است) مشتاقانه به من نگاه می کرد یک بادام زمینی دستش دادم ، اسکار و پاپیون هم بی حوصله در گوشه آکواریوم مشغول چرت زدن بودند،همه چیز مثل روز اولش بود به غیر از من که برای همه این ها دلم تنگ شده بود

خوشبختانه یادم بود قبل از مسافرت سرویس اینترنت به اصطلاح پرسرعت! را تمدید کنم ، رفتم سراغ خواندن نوشته های دوستان ، راستش را بخواهید احساس خوبی نداشتم ، انگار که این مدت همه چیز برای همه به بدترین حالت ممکن پیشرفته بود ، من هم که مدتهاست دیگر کامنتهای امید بخش برای کسی نمی گذارم ، مانده بودم که چه بنویسم !!!بعد رفتم سراغ سایتهای خبری ، وضع اقتصادی …! مدتی است که از خواندن اخبار اقتصادی وحشت دارم ، همین را می دانم که اوضاع خوب نیست…یعنی برای فهمیدن اینکه اوضاع خوب نیست حتما» نباید اخبار را مطالعه کنی و یا اقتصاد دان باشی ! همین که گشتی در شهر بزنی و بیل بردهای خالی و فروشگاه های بی مشتری و تعطیل شده را ببینی اوضاع دستت می آید

چند روز بعد از آمدنمان تعطیل بود و شهر خالی خالی ، باران هم یک سره می بارید و هوا گرفته بود …البته هنوز هم باران می بارد ، در این حال هوا گوش دادن به ترانه ای از مامک خادم به نام باران هستم ،روزهای بارانی شهرم را دوست دارم

در مورد مامک خادم اینجا را بخوانید
ترانه باران را هم می توانید از اینجا گوش کنید یا دانلود کنید
این نوشته قدیمی هم من در مورد مامک خادم و گروه او است

axiom of choice

و اما خارج از موضوع ، تمام کتابها و موسیقی هایی که معرفی می کنم و یا کرده ام را کمابیش از این آدرس می توانید دانلود کنید
sardabir.4shared.com

About this entry