خواب های پاییزی

عصر یکشنبه ، چای رو روشن کردم و با خودم گفتم که چند خطی بنویسم ، هفته گذشته تهران نبودم و برای مراسم سوگواری مادر یکی از وابستگان سفری چند روزه رفتم ،کلا» زیاد اهل مراسم سوگواری نیستم و همیشه وسط مراسم یا خوابم میگیره و یا به یاد یک مساله خنده دار می افتم …بهرصورت اواخر هفته پیش برگشتم تهران …خب چای گرم شد ( نکته رو توجه کنید که نوشتن چند جمله بالا و چقدر کش دادم !!) ..؟
خب اینهم از چای …! …به تازگی دچار عادت جدیدی شدم و چای رو با دارچین می خورم ، خب من متخصص کشف چیزهای بدیهی و معلوم هستم …بهر صورت چای دارچینی احساس خوبی بهم میده
برای روش تهیه و خواص چای دارچینی لینک زیر را ببینید
www.siterooz.com/elmi/past/033500.php
به فکرم رسید که در مراسم سوگواریم بعد از صدسال !!از مدعوین با چای دارچینی بهتره پذیرایی بشه …خب خودش یک جور نوآوریه …نه ؟

در سفر اتفاق عجیبی برام افتاد ، همونطور که گفتم من خیلی به ندرت خواب می بینم ، اما در اولین شب اقامتم چیزی حدود ده خواب مختلف در یک شب دیدم بعد در یک حالت حیرت زده از خواب بلند شدم و ساعتها در مورد خوابهایی که دید بودم فکر کردم ، تجربه شگفت آوری بود و بهتر است بگویم لذت بخش…انگار تمام خوابهایی که در سالهای گذشته ندیده بودم یکباره در یک شب متولد شده بودند …احساس خوبی بود ، بعد از آن شب انگار که عوض شده ام ..انگار که یکچیزی در من متولد شد ..بزرگ شد و بالغ شد…گاهی ما به یک تلنگر در زندگی احتیاج داریم ( اگر چه که معمولا» من مشکلم با پس گردنی حل میشه ) اما بعد از آن شب آرام شده ام..یکچیزی مثل سکوت بعد از یک موسیقی پر سر و صدا
شب بعد اصلا» خوابم نبرد ، خاطره ای دور به سراغم آمد و من را تا صبح روی یک صندلی بیدار نگه داشت ، این خاطره گاهی به سراغم می آید ، گاهی به من نزدیک می شود و می آید می نشیند نزدیکم …به من زل می زند…وقتی که می رود ..دلتنگ می شوم …گاهی برایش بی تاب می شوم

امشب
در یک خواب عجیب
رو به سمت کلمات
باز خواهد شد
باد چیزی خواهد گفت
سیب خواهد افتاد

بخشی از شعر » تا انتهای حضور» سهراب سپهری

یک وقتهایی سرچ کردن توی گوگل آدم رو به جاهای عجیب و غریبی هدایت می کنه و من در یکی از این جستجوها مدتها پیش وبلاگی رو پیدا کردم که برام خوندنش جالب و تجربه دلپذیری بود
وبلاگ شمارش معکوس
3-2-1.blogfa.com
و سری جدید آن
321-123.blogfa.com
وبلاگ ظاهر ساده ای دارد …نه امکان گذاشتن کامنتی نه نظری …هیچی و به قول نویسنده فقط بخوانید و بروید…در لابلای گلایه ها و شکوه های نویسنده گاهی مطالبی بسیار ارزشمند پیدا کرده ام و ای میل نویسنده هم که در بلاگ درج شده کمکی به من برای پیدا کردنش نکرد و تمام ای میل هایم بی جواب ماند
وبلاگ بعدی که دوست دارم معرفی کنم وبلاگ شناخته شده » سارا محمدی اردهالی» هستش
پاگرد pagard.ayene.com
پاگرد جاییه که معمولا» وقتی ناآرام و بی قرار می شوم یکراست می روم آنجا ..خواندنش حس فوق العاده دلپذیری به من میده

این مقاله هم به نقل از روزنامه فقید اعتماد ملی درباره او بخوانید
www.magiran.com/npview.asp?ID=1869216

About this entry