تریسی چاپمن

عکس از فرهاد گوری
چهارشنبه 27 آذر ماه 1387 -کنارشومینه
.
از صبح داشتم با ماشین سیما ور میرفتم ..باطری خالی کرده بود و یه سری عیوب دیگه ..خلاصه تا تونستم جمع و جورش کردم بعدشم اومدم توی آسانسور که بیا بالا دیدم یه خانم مکش مرگ مو (احتمالا» خانم) با رژ لبشون یه جمله رکیکی روی آینه آسانسور نوشته …بعدش حس مسولیت اجتماعیم زد بالا ..رفتم شیشه شور و دستمال اوردم پاکش کنم …اومدم تو خونه …صد رحمت به سیبری ..دست بکار شدم تا چشم این آقای گاز در بیاد شومینه رو روشن کردم با بالاترین درجه …بهر صورت مشکل من نیست کمتر گاز صادر کنن …که گاز کم نیاد …به من میگن شهروند احمق…اصلا» دوست دارم احمق باشم …به کسی ربطی داره؟
.
دیشب بی خوابی زده بود به سرم ..مثل خیلی از شبهای دیگه …همینجوری سرمو گرم میکردم …خیلی وقته میخوام یه موبایل-پاکت پی سی بخرم ترجیحا» «آی میت جمین» خیلی دوست دارم ..اما افسوس که هر وقت میخوام بخرم یا پولش نیست یا حوصله اش..بهر صورت عزمم رو جزم میکنم که توی یک ماه آینده بخرمش
Imate Jamin
http://www.gsmarena.com/i_mate_jamin-1420.php
.
دم دمای صبح که نزدیک طلوع آفتاب بود و برف همه جارو پوشونده بود یاد حرف دوستی افتادم که همیشه میگفت پرنده ها رو در زمستان فراموش نکنیم ..منم کلی سبزی پلو توی یخچال داشتم که ریختم جلوی پنجره …لذت بخش بود …وقتی پرنده ها اومدن ..احساس بهتری نسبت به خودم کردم…فکر میکنم که چقدر ما از جهان اطرافمون غافل هستیم…همیشه آرزو دارم که در نا آگاهی نمیرم و یک روز تاسف نخورم که از زندگیم نتونستم لذت ببرم و لذتهام رو به دیگران هدیه بدم
.
امروز نه کسی زنگ زد و نه کسی وقتی مسنجرم آن بود سری بهم زد ..یه جورایی دمق شدم..فقط دم صبح چندتا اس ام اس از دانشجوهام اومد ..همین …نمیدونم جدیدا» دارم حساس میشم ..یا یه کمی بهونه گیر ..قبلا» خیلی برام مهم نبود کسی خبری ازم بگیره یا نه
.
رفتم برای خودم یه نسکافه درست کردم و یه سیگار روشن کردم …از طبقه بالا صدای دعوای یک دختر و پسر میاد …نمیدونم یک دفعه ساکت شدن…شاید ختم بخیر شده باشه …چه میدونم که چرا همه آدمها مدام دنبال اثبات کردن خودشونن ..اونم به احمقانه ترین روش ممکن
.

.

توی این بلاگ آقای بهزاد فراهانچی عکسهاش رو از پرندگان تهران و ایران رو گذاشته …واقعا» زیبا هستند
http://behzadfarahanchi.blogspot.com/
و اگر به پرندگان علاقه دارید از دیدن این سایت ایرانی که توسط گروهی از هواداران محیط زیست ایران تهیه شده دیدن کنید
http://iranbirdwatching.com/
.
و اما تکلیف انسانها چی میشه و کارتن خوابها ..گاهی حالم از خودم بهم میخوره که نمیتونم وظایف انسانیم رو به درستی انجام بدم و نشستم مثل یک آدم احمق فقط موعظه میکنم
این مقاله رو از روزنامه ابتکار در مورد کارتن خوابها بخونید کمی قدیمیه ولی ارزش خوندن رو داره
http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=25161
.
….
یادم میاد که دوست عزیزی گفته بود که خواننده بزرگ بلوز و آلترناتیو راک «تریسی چاپمن» هم » هاملس» یا همون بی خانمان بوده
.
Tracy Chapman
http://en.wikipedia.org/wiki/Tracy_Chapman
http://www.tracychapman.com/
.

تریسی چپمن متولد 30 مارچ 1964، ترانه سرا و خواننده آمریکایی است که شهرت خود را بیش از هرچیز مدیون تک ترانه های زیر است


• Fast Car
• Talkin About a Revolution
• Baby Can I Hold You
• Give Me One Reason

او هنرمندی است که موفق به دریافت صفحه مالتی پلاتینیوم – برای فروش میلیونی آثارش – و جوایز متعدد گرمی شده است.

مختصری از زندگی
تریسی چپمن متولد اوهایو، از سنین کودکی به سودن شعر و نواختن گیتار پرداخت. سپس در موسسه (فرصتی بهتر) پذیرفته شد. این موسسه ملی برای کشف، به کار گیری و پرورش دانش آموزان مستعد و رنگین پوستی است که میتوانند در آینده در رشته های مختلف به فردی پیشرو مبدل شوند. این موسسسه امکان ورود به مدرسه خصوصی ووستررا برای تریسی به وجود آورد. او سپس توانست در دانشگاه خصوصی تافتزپذیرفته شود.

در ماه مه 2004، تریسی چپمن به خاطر دستاوردهای هنری خود به عنوان یک موسیقی دان آگاه به مسایل اجتماعی، به عنوان چهره موفق دانشگاه انتخاب شده و دانشگاه تافتز با اعطای درجه دکترای افتخاری از او قدردانی نمود. از جمله فعالیتهای او میتوان به اجرای برنامه و شرکت در مراسم خیریه مربوط به ایدز از جمله amfAR و AIDS/LifeCycle اشاره نمود.

audio fileBaby Can I Hold You

آنچه از زندگی خصوصی تریسی چپمن، گذشته از فعالیتهای هنری و اجتماعی او، میدانیم بسیار اندک است و مهمترین دلیل آن بی علاقگی او به گفتگو درباره زندگی خصوصی و همچنین دور بودن از جنجالهای معمول دنیای شهرت است.

زندگی حرفه ای
چپمن در طی دوران تحصیل در کالج، به اجرای موسیقی در خیابانها و همچنین کافه های کوچک کمبریج، ماساچوستس میپرداخت. سپس در روزهای آخر قبل از فارغ التحصیلی قراردادی با کمپانی الکترا رکوردزامضا کرد که آلبومی به نام او را در سال 1988 منتشر نمود. این آلبوم با نظر مثبت منتقدان روبرو شد و تریسی به برگزاری تور پرداخت و هواداران بسیاری یافت.

در ماه ژوئن 1988، تک ترانه(فست کار) پس از اجرا در تلویزیون- به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد نلسون ماندلا متولد 1918-سیاستمدار آفریقای جنوبی- با فروش بسیار بالایی روبرو شد و در فهرست 100 ترانه برتر پاپ مجله معتبر بیلبورد، رتبه 10 را کسب نمود.

ترانه بعدی در این آلبوم، «صحبت درباره یک انقلاب»نام داشت که رتبه 75 را کسب کرد و ترانه «عزیزم میشه بغلت کنم»این آلبوم نیز در رتبه 48 قرار گرفت. آلبوم «تریسی چپمن» فروش بسیار خوبی داشت و این فروش میلیونی به دریافت صفحه مالتی پلاتینیوم و چهار جایزه گرمی منجر شد که یکی از این جوایز، جایزه بهترین هنرمند نوخاسته بود.

audio fileFast Car

در اواخر سال 1988، چپمن یکی از چهره های برجسته حاضر در تور سازمان غیر دولتی حمایت از حقوق بشر به نام بود و بنا بر گزارش سایتهای موسیقی، آلبوم او به عاملی تعیین کننده برای حرکت در مسیر صحت سیاسی تبدیل شده بود.

audio fileGive Me One Reason

چپمن در سال 2007، آلبوم تازه ای به بازار نداد اما به شدت مشغول فعالیتهای خیریه، اجرای موسیقی و شرکت در برنامه های مختلف موسیقی و خیریه است.

audio fileTalkin About a Revolution

از جمله همخوانیها و آثار مشترک تریسی چپمن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

• The Thrill Is Gone همراه با بی بی کینگ BB King
• Give Me One Reason همراه با اریک کلپتون Eric Clapton
• Baby Can I Hold You همراه با پاواروتی Pavarotti در آلبوم پاواروتی و دوستان

.

منبع سایت هم آواز و ویکی پدیا
About this entry