وقتی هنوز هم تب دارم

چهارشنبه اول آبان ماه 87 – وقتی هنوز هم تب دارم
.
اول روز کمی بهتر بودم …طرفهای ظهر بود که تصمیم گرفتم که استراحت رو تموم کنم ..یکی از دانشجوهای خیلی خوب کرج مدتها بود که ازم قول گرفته بود منو ببینه …باهاش برای ساعت 6 عصر قرار گذاشتم …حدود ساعت 5 صورتم رو بعد از دوروز اصلاح کردم و سلانه سلانه رفتم طرف ماشین…فکر کنم طفلک رو 2 ماهی هست نشستم…بهش دلداری دادم وبهش قول دادم که این هفته حتما» ببرمش کارواش….از ترافیک وحشتناک اتوبان همت هم چیز زیادی نمیگم …همینو بس که ساعت 7 رسیدم دفتر ….برای خودش رکوردیه …نه ؟؟ «مقدم» دم در منتظر بود لطف کرده بود برام یه جعبه شیرینی آورده بود ..یکمی صحبت کردیم …و از همه جالبتر یک یادگاری زیبا هم برام آورده بود ..یک مجموعه سنگ خیلی زیبا..خلاصه طرفای 8 از من خداحافظی کرد و رفت … منم یه نگاهی به کیفم انداختم دیدم 2000 تومن بیشتر همراهم نیست و باید بنزین بزنم …خوشبختانه شبکه سیبا امشب منهدم شده بود …و من با حالت کنف کنف رفتم پمپ بنزین و 12 لیتر بنزین زدم
.
رسیدم خونه …والی (سیما) همبرگر درست کرده بود تازه از سرکار اومده بود …الان روی کاناپه خوابش برده…منم مشغول هضم همبرگر هستم…راستی سیما رو جدیدا» والی صدا میکنم …چون به شخصیت روباتی به نام «والی» توی یک انیمیشن علاقمند شده.
.
WALLE
http://en.wikipedia.org/wiki/Walle
.
.
نمیدونم دقت کردید که به علت نامعلومی (حداقل برای من) تب و التهاب در شب بیشتر میشه …هر لحظه که میگذره حس میکنم داره تبم بالاتر میره …البته میون نگارش این متن دو عدد قرص «ادالت کلد» انداختم بالا… جالبه به علت نامعلومی حس دلشوره هم دارم !!! حالا این از کجا اومده …!!! نمیدونم؟
.
شخصا» همیشه برای فلاسفه احترام خاصی قایل بوده و هستم واعتقاد دارم که در نهایت اونها هستند که بطور پنهان بر سیر پیشرفت بشر حاکم هستند و در بسیاری نقاط عطف تاریخی سوق دهنده راه بشر می باشند
.
یکی از فلاسفه بومی ما » دکتر رضا داوری اردکانی» هستند …صرف نظر از اینکه او در جایگاه یک استاد فلسفه دارای جایگاهی خاص است ..بلکه چیزی که وی را همیشه برای من جالب می کند این است که مطابق مرام و روش یک فیلسوف وقتی از وی سوالی میکنید ..حتی در مورد ساده ترین چیزهای ممکن …وی ابتدا در مورد سوال شما فکر میکند و سپس پاسخ می دهد ..هرگز چیزی را ماشین وار به شما پاسخ نمی دهد …خیلی به سختی به شما نگاه میکند …همیشه گوشش را به طرفتان میگیرد ..و چشمش در فضای نامعلومی …جای نامعلومی را نگاه می کند…
.
در مورد داوری اردکانی در سایت اصلی خود ایشان بخوانید
دکتر رضا داوری اردکانی
http://www.rdavari.com
.
.
نگاهي به زندگي داوري اردكاني
دكتر رضا داوري اردكاني سال 1312 در اردكان يزد به دنيا آمد و تا پايان دوره‌ي اول متوسطه در آن‌جا به مدرسه رفت. در سال 1330 از دانشسراي مقدماتي اصفهان ديپلم گرفت و در مهرماه همان سال به استخدام وزارت فرهنگ (وزارت آموزش و پرورش فعلي) درآمد و چندين سال در مدارس شهرهاي مختلف ایران تدريس كرد. در سال 1334 براي تحصيل به دانشگاه تهران وارد شد و در رشته‌ي فلسفه به تحصيل پرداخت و در سال 1346 به اخذ درجه‌ي دكتري نائل آمد.
او از سال 1346 تا كنون در دانشگاه تهران، فلسفه تدريس مي‌كند و در كنار حضور مستمر در دانشگاه و تربيت چند نسل از دانشجويان فلسفه، رياست فرهنگستان علوم، رياست هيأت حمايت از کرسي‌هاي نظريه‌پردازي را به عهده دارد
.
وی از شاگردان و مدافعان «احمد فردید» فیلسوف جنجالی ایران بوده است در مورد مرحوم فردید آنقدر بحث و مجادله شده که به سختی می شود به قضاوت قاطعی در مورد ایشان دست یافت
احمد فردید
http://www.ahmadfardid.com/
http://fardid.ir
.
از جمله تأليفات و آثار داوري اردكاني به اين موارد مي‌توان اشاره كرد: «شاعران در زمانه‌ي عسرت»، «فلسفه در قرن بيستم»، «مقام فلسفه در تاريخ دوره‌ي اسلامي»، «فلسفه‌ي مدني فارابي»، «فلسفه چيست؟»، «فلسفه‌ي معاصر ايران»، «تمدن و تفکر غربي»، «فلسفه و انسان معاصر»، «فلسفه‌ي تطبيقي»، «فارابي مؤسس فلسفه‌ي اسلامي»، «فلسفه در دام ايدئولوژي»، «فرهنگ، خرد، آزادي»، «درباره‌ي علم»، «درباره‌ي غرب»، «فلسفه‌ي کارل پوپر» و «رساله درباره‌ي سنت و تجدد».ا
.
سخنرانی بسیار جالب توجه «دکتر اردکانی» در مورد «مرحوم احمد فردید» ا
http://fardid.ir/post-10.aspx
.
.
این جمله دکتر داوری رو خیلی دوست دارم
ما مدام اخلاق مي گوئيم و نصيحت مي كنيم و همان اصول را زير پا مي گذاريم. اگر زير پا مي گذاريد، بگذاريد اما اسم آن را آزادي و آزادگي نگذاريد. هر كس هر كاري دلش مي خواهد انجام دهد به داوري مربوط نيست. داوري در كار هيچ كس مداخله نمي كند اما در مورد هر كس ، هر چه مي خواهيم مي گوئيم آن را براي آزادي و شرف و انسانيت و نجات مي گوئيم و براي نجات مي گوئيم. اين داعيه هاي قلبي ام است
.
.
.
.
.
اگرچه در بسیاری از بنیانهای فکری من از مخالفین مرحوم احمد فردید و استاد داوری اردکانی هستم اما هرگز این چیزی از احترام خاص من به این دو فیلسوف بزرگ کشورمون کم نمیکنه…
About this entry