Evanescence و روزهای خرداد

شنبه 25 خرداد 87 -راه و ساختمان
..
روايتي از 5 روز مانده به پايان خرداد ماه..اين روزها گرما هم براي خودش داستاني شده است …البته به قول دوست رفته اي كه به من معترض هم بود و شايد هم حق داشت …ميگفت : «براي شما كه فرقي ندارد …شما در زير باد كولر ماشينتون…مطمئن هستم كه هيچ چيز ار گرماي تابستان نميفهميد..!!» نميدونم اون روز چرا اين حرفها رو زد و چرا اينرو گفت ..اما همون روز در موردش يك بلاگ گذاشتم …راستي ..دارم دوباره با باغچه سر و كله ميزنم ….فكر كنم كه بتونم تا آخر تابستان شاهد گل هاي ديگري هم باشم
..
كلي كار معوقه دارم كه بايد انجام بدم…يك مدته به قدر كافي نتونستم به امورات كاريم برسم …بدتر از همه اينكه از «پوريا» هم مدت 10 روزه كه خبر ندارم …دلم هم براش تنگ شده …نميدونم اما اميدوارم كه هرجا هست خوش و شاد باشه…يكي از خواننده هاي مورد علاقه سيما كه من هم خيلي بهش علاقه مند هستم…آملي هستش كه با نام گروه»اوانسنس(اوانسنز)» ميخونه
اگرچه اين گروه نسبتا» گروه نوپايي به حساب مياد ..و تا بزرگان فاصله بسياري داره ولي بنظر من آينده روشني داره
.
Evanescence
http://en.wikipedia.org/wiki/Evanescence
http://evanescence.com/
.
آملي Amy-lee
http://en.wikipedia.org/wiki/Amy_Lee
.
بن مودي Ben Moody
http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Moody
.

Evanescence به معني پنهان، ناپديد ،ناپایداری،غیب زدگی،محو تدریجی

گروه Evanescence

Amy Lee خواننده پيانيست و نويسنده آهنگهاي گروه

Ben Moody گيتاريست و نويسنده آهنگهاي گروه (گروه رو ترک کرده)

John Lecompt گيتاريست

Rock Gray درامر

Willboyd گيتاريست دوم گروه

گروه اوانسنز درسال 1990 تشکيل شد اون هم از آشنايي يک پسر 14ساله به اسم Ben Moody و دختري 13 ساله به اسم Amy Lee.بن مودي ميگه يک روز در کلوپ جوانان بودم که صداي دختري جوان در حال پيانو زدن منو سر جاي خودش نشوند بعد از اتمام اجرا جلو رفتم وبه املي گفتم من گيتار ميزنم و آهنگ ميسازم وبن پيشنهاد تشکيل گروه وهمکاري داد و املي هم موافقت کرد. در آن زمان پدر Amy کمک کرد تا چند تا از ساخته هاي دخترش بصورت ترانه در بياد و استقبال خيلي خوبي هم از اين آهنگ ها شد واين سرآغاز محبوبيت و دلگرمي گروه شد.از خصوصيات اين آهنگها، که در پيشرفتشان سهم بسزايي داشت ،اين بود که بهيچ وجه تقليدي نبودند و نوعي نوآوري محسوب ميشد.

دراوايل کسي محلشون نميذاشت اونطوري که املي ميگه درمحلي که اونا زندگي ميکردند بيشتر Metal Death يا موزيکهاي آروم گوش ميکردند.بن مودي ميگه دومين آهنگي رو که ساختيم به اسم Understanding بود که 7 دقيقه بيشتر نبود که راديوي محلي ما اون رو به دلايلي زياد پخش ميکرد که همين باعث شد کم کم طرفداراني پيدا کنيم و اين جرقهاي بود تا گروهي به اسم Evanescence ساخته بشه. Evanescence با صداي رمزآلود و لحن تيره و آهنگهاي غني و عميقش معروف شد و اولين البوم خود را با نام «Origin» منتشر کرد وبه نيويورک آمد تا بتونه کار خودشو در فضاي بازتر و امکانات تبليغاتي بيشتري ادامه بده.

.سبک گروه بلک متال بود که طرفداران زيادي رو به طرف خودش کشوند.متنهاي آهنگ بيشتر از جدايي محوشدن و ناپديدشدن هست.اين گروه ميخواد به مردم بگه که در برابر بديها مشکلات دردها و احساسات بد تنها نيستند. با آمدن Rock Gray و John Lecompt دومين آلبوم گروه به نامFallen که يکي از آلبمهاي جاودانه هست که در سال 2003 روانه بازارشد که نزديک به 10 ميليون از اين نسخه به فروش رفت. John Lecompt بعنوان گيتاريست دوم Will Boyd بعنوان نوازنده گيتار Bass و Rockly Gray بعنوان درام نواز کمک کردند که Amy و Ben به آرزوهاي خود و تصويري که از آينده گروه در ذهن خود داشتند، در واقعيت برسند.

دوتا از آهنگهاي اين آلبوم به نامهاي My Immortal و Bring Me To Life براي فيلم Dare devil انتخاب شد. روي اين آلبوم 9 سال کار شد که يکي از اين آهنگها به اسم My Immortal درسال 1994 توسط بن مودي نوشته شده که املي ميگه از اين آهنگ متنفرم.شايد دليل متنفر بودن املي جداشدن بن مودي از گروه باشه.شايعات در مورد جدايي بن مودي از گروه زياد هست يکي از شايعات در تبليغات گروه هست که بن مودي علت آنرا متمرکز شدن بيش از حد تبليغات روي Amy Lee بيان کرده که تا حد زيادي حق داره.بعنوان مثال بيشتر پوسترهاي گروه فقط روي صورت Amy تنظيم شده و بقيه اعضا تقريبا در پشت زمينه و بصورت محو (Fade) ميباشند.

بن مودي در حال حاضر كارش رو با خواننده جوان ديگري بنام «آناستازيا» ادامه ميده

آهنگ مورد علاقه من از گروه

Hello سلام

Playground schoolbell rings, again
دوباره زنگهای حیاط مدرسه
Rainclouds come to play, again
دوباره ابرهای بارانزا میان برای بازی دوباره
Has no one told you she’s not breathing
هیچ کس به تو نگفته اون زن نفس نمیکشه؟
Hello, I’m your mind, giving you someone to talk to…Hello…
سلام… من ذهن تو هستم یه کس دیگه رو به تو میدم که با تو بگه… سلام
If I smile and don’t believe
اگر من لبخند زدم و باور نکن
Soon I know I’ll wake from this dream
بزودی میفهمم که از این رویا بیدار خواهم شد
Don’t try to fix me
سعی نکن که من رو درست کنی
I’m not broken
من نشکستم
Hello, I’m the lie living for you so you can hide…
سلام من دروغ هستم در تو زندگی میکنم که نمیتونی پنهان بشی
Don’t cry…
گریه نکن
Suddenly I know I’m not sleeping
ناگهان فهمیدم که خواب نیستم
Hello, I’m still here, all that’s left
سلام من هنوز اینجام.. همه اون چیزهایی که رفته
Of yesterday…
از دیروز…

About this entry