آهای تو

جمعه دهم خرداد 87 -بعد از نهار

..

چه اهميت دارد اگر گاه ميرويند قارچهاي غربت

..

ساعت هاي 10 بود كه با زنگ مهسا از خواب بيدار شدم …مثل اينكه اين رفيق ما اصلا» خواب نداره …خلاصه كلي خنديديم…منم كه له و لورده از مستي و باقي جريانات فيزيولوژيك ديشب با اوني كه نبايد اسمش رو اينجا ببرم……خودمو جمع و جور كردم ورفتم توي كار نهار ظهر جمعه كه عبارت بود از ميگو و ناگت مرغ همراه سس خردل….آخ جون كه جاتون خالي چه كيفي داد…همراه كنسرت اريك كلاپتون توي هايد پارك لندن

….

چند دقيقه پيش هم تينا لطف كرد زنگ زد احوال پرسي ….بلاگ ديشب من خيلي نگران كننده به نظر ميومد ؟ خوب شايد ….نگران نباشيد …خيلي پوست كلفت شدم ….در ضمن شيشه ام رو قبل از اينكه بشكنه …ديشب يواشكي از طرف گرفته بودم …مدتهاست كه غمگين كه ميشم فقط ميخندم …باور كنيد ديگه مدتهاست غمگين نميشم… بيشتر ميخندم به آدمهايي كه تبديل شدن به كاريكاتورهايي بي معنا و مفهوم…نميدونم خودمم شايد خيلي وقت پيش پاك شده ام وديگر هيچ واقعه اي منو به ياد نمياره

امروز با روحيه خيلي خوبي از خواب پا شدم …به هر صورت ..اين كرم شبتاب سمج …هنوز با كله خري خاص خودش اعتقاد داره به روشنايي

جهت تكميل فهم وقايع …يك بلگ قبل تر…من رو بخونيد…بهتون كمك ميكنه كه يكمي بيشتر تفريح كنيد

خلاصه براي بعد از ظهر خيلي برنامه خاصي ندارم….ببينم چي كار ميشه كرد كه بيشتر از دنيا لذت بردو به پارادوكسهاش ريشخند زد!!!!ا

داشتم به شعرآهنگ» هي… تو» اثر «پينك فلويد» فكر ميكردم از آلبوم «ديوار»

.

Pink Floyd – Hey you

.

Hey you, out there in the cold

هی تویی که اون بیرون تو سرما وایستادی
Getting lonely, getting old

تنهایی و داری پیر میشی
Can you feel me?

میتونی منو اینجا احساس کنی؟

Hey you, standing in the aisles

هی تویی که این گوشه و اون گوشه وای میستي
With itchy feet and fading smiles

با پاهایی که همش گز گز می کنن و تویی که خنده از لبات محو شده
Can you feel me?

میتونی منو احساس کنی؟

Hey you, dont help them to bury the light

هی تو، تو خفه کردن روشنايي به اونها کمک نکن
Don’t give in without a fight.

بدون جنگیدن تسلیم نشو

Hey you, out there on your own

هی تو، تویی که تو خودتی
Sitting naked by the phone

برهنه کنار تلفن نشستی
Would you touch me?

میشه منو لمس کنی؟

Hey you, with you ear against the wall

هی تویی که گوشت رو به دیوار چسبوندی
Waiting for someone to call out

تا کسی صدات کنه
Would you touch me?

میشه منو لمس کنی؟
Hey you, would you help me to carry the stone?

هی تو، میشه تو حمل این سنگ به من کمک کنی؟
Open your heart, I’m coming home.

درهای قلبت رو بر من باز کنی، میخوام به خونه برگردم

But it was only fantasy.

اما این فقط تخیلاته
The wall was too high, As you can see.

همونطور که می بینی اون دیوار خیلی بلند بود…بلندتر از اونكه تو بتوني ببيني

No matter how he tried,

مهم نیست که چقدر تلاش کرد
He could not break free.

نتونست اون رو بشکنه و از اونجا خلاص بشه
And the worms ate into his brain.

و کرمها تا مغز و استخونش رو خورد
ن

Hey you, out there on the road

هی، تویی که اون بیرون تو جاده ایستادی
always doing what you’re told,

و همش کارهایی که بهت میگن رو انجام می دی
Can you help me?

میتونی کمکم کنی؟

Hey you, out there beyond the wall,

هی تویی که اون طرف دیواری
Breaking bottles in the hall,

و بطری هارو میشکنی
Can you help me?

میشه کمکم کنی؟

Hey you, don’t tell me there’s no hope at all

هی تو، بهم نگو دیگه هیچ امیدی نیست
Together we stand, divided we fall.

در کنار هم مقاومت خواهیم کرد، بی هم خواهیم باخت

.

Pink Floyd

http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd

.

گروه پينک فلويد مدت ها در کلوب هاي زير زميني لندن برنامه اجرا ميکرد و چندان شهرتي نداشت.در سال ۱۹۷۶ اولين آهنگ گروه ضبط و منتشر شد و از همان زمان ٫ علاقمندان موسيقي را به خود جلب کرد.

شعر و ترانه هاي پينک فلويد در اولين نظر عجيب نما بود چرا که نخستين شعرهاي سيد بارت شاعر گروه پينک فلويد ـ بيشتر حالت رويايي و خيالي داشت و قصد او ايجاد حالات بياني شديد بود.او با بهره گيري از دنياي کودکانه ي آليس در سرزمين عجايب شعر هاي خود ميسرود.
شهرت بعدي گروه در اجرا ي زنده لندن بود که باعث شد تا عده ي بسياري علاقه شديدي نسبت به گروه پيدا کنند.
هدف گروه پينک فلويد نه شهرت بود نه پول بلکه نمايش يک دنيا ي عجيب پر از جنگ و استعمار.
همچنين نفرت از جنگ و دوست دار آزادي.

گروه پينک فلويد با بهره گيري از دستاورد هاي نور پردازي و تکنولوژي صدا و تصوير دست به نمايش غول آسا زد.براي اجراي هر نمايش زنده ده ها کاميون و سايل فني گروه را حمل ميکرد و تکنيسين هاي نور و تصوير صحنه را براي اجراي زنده آماده ميکردند.
اولين ضربه اي که به گروه خورد مرگ سيد بارت که يکي از اعضاي اصلي گروه بود.اين باعث شد که خيلي ها گروه رو ديگه غير قابل تحمل بدونند اما اين فکر باعث شد که گروه آلبوم جديد خود رو به نام»ديوار» به بازار بده.
همين آلبوم آنچنان ضربه ي محکمي به منتقدان اين موسيقي زد که آهنگ «هي تو»هفته ها در صدر موسيقي انگلستان باشه.
گروه بعد از اين آلبوم کم کم رو به اختلاف رفت تا اونجايي که باعث شد راجر واترز که بعد از ترك سيد بارت -خيلي دوسش دارم-مرکز گروه بود گروه رو ترک کنه.
راجر واترز که بعد از سيد بارت شعر ها را ميسرود ديگه نتونست تحمل کنه.
سپس ديويد گيلمور وارد گروه شد و با صداي مخملي خود گروه رو بار ديگر جمع و جور کرد.
سپس آلبوم ضربت نهايي ٫ فضولي ٫ کاش اينجا بودي ٫ گم شده در ابر ها ٫ لغزش آني عقل ٫ مادر قلب اتمي٫ و ناقوس جدايي را سرود.
آلبوم ناقوس جدايي طرفداران زيادي رو به خود جلب کرد.
همچنين با آهنگ اميد هاي بزرگ که با تصويري بالاي سر نوازنده ها که نشان دهنده ي اميد بود به بازار عرضه کرد که اجراي زنده ي پلاس در سال ۱۹۹۵ بهترين کنسرت دهه ي ۹۰ رو به خود کسب کرد.همچنين آلبوم ديوار که سروده ي راجر واترز بود آنچنان تاثير گذار بود که آلن پاركر فيلمساز بزرگ و قدرتمند اجازه ي ساخت فيلمي رو براي اين آلبوم گرفت و همين فيلم هم که همراه با موسيقي پينک فلويد بود بهترين فيلم سال1982شد که هنوز هم هنوز جزو فيلمهاي پر فروش دنياست.
اين فيلم داستان زندگي راجر واترز بود که پدرش در جنگ جهاني کشته شد و خود با محيط اجتماعي خاص آن زمان بزرگ ميشه همراه با مدرسه سختگير سبك بريتانيايي.

..

فيلم ديوار The Wall



http://www.imdb.com/title/tt0084503/

كار گردان آلن پاركر

http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Parker

Advertisements

About this entry